14 Mayıs 2011 Cumartesi

sarı bere

bu aralar hiç örgü öresim yok nedense.
elimdeki örgü 1 aydır ortalıklarda sürünüyor.değil örgü örmek,hiç bişey yapasım yok.işe zorla gidip geliyorum.bir tür melankolimidir,depresyonmudur nedir,yaşadığım bilemiyorum.annemin hastalığı beni çok etkiledi.bir insanın böyle çile çekmesi çok ağırıma gidiyor.ne gençliğinde,ne çocukluğunda,nede yaşlılığında bir gün görmemiş.ölümü bile çok geç gelecek belki.çekmediği kalmadı.ağrılar bir yana,vücudunda yatak yaraları açıldı.çok zor durumda,tabiki üzülmekten başka da bişey gelmiyor elimden.
bu da çok önce ördüğüm bir şapka.paylaşayım dedim.
8 ilmek ile haraşo başladım.yanlardan her arka sırada birer ilmek artırarak 18 ilmeğe ulaştım.sonra 4 sıra düz ördüm.bunu beklemeye alıp aynısından bir tane daha ördüm.şişe 11 ilmek atarak,bu ördüğüm parçanın birini yine aynı şişe geçirdim.araya 25 ilmek atıp,ikinci parçayı da şişe geçirdim.sonra yine 11 ilmek daha ekledim.resimde de görülüyor.bu şekilde 11 cm düz örgü ördüm.sonra her 9 ilmekte bir,iki ilmeği birlikte ördüm.bunlar sabit kesme ilmeklerim oldu.arka sırayı yine olduğu gibi ördüm.ön sırada yine düz örgü örerken,kestiğim yerlerden tekrar kesim uyguladım.bu kez her bölümün arası 8 ilmek oldu.bu şekilde her ön sırada kesimleri uygulayarak ördüm.en son şişte 9 ilmek kalınca ipliği uzunca kestim.ipliği iğneye takarak,önce bu 9 ilmeğin içinden geçirip büzdüm.sonra da arka kenarı diktim.yan kulakları sonradan tığla besledim ve zincir çekerek uçlarına da çiçek ördüm.berenin bütün kenarlarını da tığladım ayrıca.evde de bu şirin süsler vardı.onları da sonradan üzerine diktim.






4 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım son derece değişken havaların sıkıntısıdır.

kulakçıkları baştan ayarlamak güzel fikir ben bitirdikten sonra yapmıştım:))

*kelebekana*-* dedi ki...

sarı patiklerle takım olacak ..ellerine sağlık ..

Marifetane hobi dedi ki...

bolerosu, patikleri şimdide bere, tam bir takım olmuş ve de çok güzel bir takım ellerine sağlık canım..

Baharcicegi dedi ki...

Okurken icim burkuldu bizim akrabalardan ayni anda iki kisi cok hasta bende onlara üzülüyorum ama elimizden birsey gelmiyor dua'dan baska rabbim cektirmesin annene sifalar dilerim