6 Aralık 2010 Pazartesi

saroyan bere

saroyan atkı olurda beresi olmaz mı?imkansız diye bişey yoktur değil mi?ben de düşündüm taşındım.bu atkıya böyle bir bere tasarladım.atkıyı aynen tarifteki gibi yaptım ama bere kendi buluşum.nasıl ördüm anlatayım size de.şimdi atkıyı örenler bilir,örgü 3 bölümden oluşuyordu.artırma,düz ve eksitme kısmı.işte ben bere için düz bölümün yapraklarını kullandım.

44 ilmek başladım.resimleri incelerseniz bir yandan modeli uygularken bir yandan da örgüye yamuk şekli verdim.bunu da şöyle yaptım.örgüyü bölümlere ayırdım.6,8,13 ve 17 ilmek olmak üzere.ilk sırayı ördükten sonra ,2.sırada kenar kısmına gelince 6 ilmeği örmeden döndüm.(yapraklı olan değilde diğer kenar,burası şapkanın tepe noktası olacak.)sonraki sırada 6+8 ilmeği örmeden döndüm.bir sonraki sırada ise 6+8+13 ilmeği örmeden döndüm.tabi geri, kalan ilmekleri örüyoruz.bir yandan da yaprak modeli oluşuyor.bir sonra ki sırada ise ilmeklerin tamamını ördüm.bu şekilde toplam 10 yaprak örünce aşağıdaki şekil ortaya çıktı.tepesini büzüp,yan kenarını da dikince berem hazır oldu.




















4 yorum:

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

şalını görmüştüm ama şapkasına ilk kez rastlıyorum. çok güzel olmuş. elleinize sağlık...

*kelebekana*-* dedi ki...

süpersin ..iyi günlerde kullan ..

semra dedi ki...

ellerine sağlık bende atkısını örmüştüm

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

harikasın canım ellerine sağlık.şapka çok güzel olmuş süper fikir.