21 Şubat 2015 Cumartesi

yavruağzı karpuz dilimi patikler

bloglarda daha önceleri gördüğüm ama bugüne kadar örmeye fırsat bulamadığım,yazın gelişini hatırlatan karpuzun adını alan şirin patiklerden ben de ördüm.şimdi bir de kıpkırmızı kocaman bir dilim karpuz olsa,şöyle ayna dilimi kesilmiş.dışarda sularını akıta akıta yesek ne hoş olurdu...
25 ilmekle başladım.24 sıra haraşo ördükten sonra 10 ilmek kesilir ve beyaz iple 4 sıra düz yavruağzı iple 4 sıra ters örüyoruz.5 sıra yavruağzı,6 sıra beyaz olunca kesiyoruz.L harfi şeklinde bir parça elde ettik.uzun parçayı da kısa parçayı da resimdeki gibi ikiye katlıyoruz.kısa kenarı uzun kenara dikiyoruz.tabanını da diktikten sonra,kısa kenarın hem alt kısmını,hem üst kısmını büzerek dikiyoruz.ve birer ponponla süslüyoruz.sonra uzun kenarı kısa kenara göre katlıyoruz ve öylece bırakıyoruz dikmeden.




5 yorum:

örgü cumhuriyetim dedi ki...

Ellerine sağlık,rengide kendi gibi pek tatlı.Bende bu modelden yapmak isteyip yapamamıştım,senin tarifle artık yapabilirim.
Teşekkürler

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

böyle bir adı olduğunu bilmiyordum:))
ellerine sağlık çok şeker olmuş.

ben de lilasını yapmıştım ama ip ince gelip haraşo örmek de istemeyince tunus işi olarak yaptım daha seri örülüyor:)
http://orgucantam.blogspot.com/2010/05/birde-boyle-denemek-istermisiniz.html

*kelebekana*-* dedi ki...

açıklamalı oluşu çok iyi ..elinize sağlık güzel olmuş ..

el emeğim göznurum dedi ki...

ellerine sağlık canım cok güzel olmuş patiklein

Marifetane hobi dedi ki...

Çok sevimli bir patik canım ellerine sağlık..hayırlı cumalar diliyorum kandilin mübarek olsun