1 Mayıs 2012 Salı

mavi benekli yelek






86 ilmek ve 4 nolu şişle başladım.3 sıra haraşo ördüm.2.haraşoda sağ tarafta bir ilik açtım.sonra kol ve bedeni ayırdım.ilmek dizilimi şöyle:
6önbant(haraşo)+8 düz(ön)+1 dola 2 düz 1 dola+16 düz(kol)+ 1 dola 2 düz 1 dola 18 düz(arka)+ 1 dola 2 düz 1 dola+16 düz(kol)+ 1 dola 2 düz 1 dola+8 düz(ön)+6 önbant(haraşo)
Bu şekilde artıra artıra ,artırmalar 18 tane oluncaya kadar ördüm.sonra bütün ilmekleri 3 sıra haraşo ördüm.kolları 3.haraşoda kestim.geri dönüşte kol altlarına ikişer ilmek attım.
Bu işlemin sonunda 6+34(ön)+2+58(arka)+2+34(ön)+6 olmak üzere toplam 118 ilmek oldu.tabi belli aralıklarla ilmekleri de açıyoruz.(ben 9 haraşoda bir ilmek açtım.)
Gelelim gövdenin modeline:
6haraşo+12ters+4düz+12ters=ön
+2düz(kol altına atılan 2 ilmek )+12ters+4düz+12ters+2düz+12ters+4düz+12ters+2düz(kol altına atılan 2 ilmek )=arka
+12ters+4düz+12ters+6 haraşo=ön
kenarlarda 6 ters kalana kadar 4 düzün arasına ilmek kaydırarak 2 tersi geçirdim.böylece baklava örneği kurmuş oldum.6 tersten sonrada işlemin tersini yaparak baklavayı kapattım.iki baklavadan sonra,3 sıra haraşo örerek bitirdim.

7 yorum:

*kelebekana*-* dedi ki...

ne güzel anlatmışsın ..çokta güzel olmuş ..

Marifetane hobi dedi ki...

Şipşirin bir yelek çok güzel anlatmışsın canım ellerine sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

cok güzel olmus emegine saglik
haftada bir yeni model ekliyorsun masallah ögretmenim sana

Adsız dedi ki...

Elinize saglik cok güzel olmuş.bu acaba kac yasa uygun?

Adsız dedi ki...

Elinize saglik cok güzel olmuş.bu acaba kac yasa uygun?

Adsız dedi ki...

örgüler şahane olmuş.acaba 2 yaş için kaç ilmekle başlamak gerekir?

hazalca dedi ki...

2 yaş için ideal