20 Aralık 2011 Salı

pembe batikli yelek

geçen apartman günümüzde komşum da gördüm bu modeli.ilk defa yazılı olmadan,bir yeleğe baka baka model çıkardım.bakalım başarılı olmuşmuyum.

108 ilmekle başladım.4 sıra haraşo ördüm.tabi sağ öne gelecek kısma ilik açmayı unutmuyoruz.haraşo bittikten sonra ilmekleri şu şekilde ayarlıyoruz.
6 haraşo(önbant)+5 düz+2 ters+5düz+6 ters..... şeklinde örmeye devam ediyoruz.son 6 ilmek yine haraşo olacak.toplam 14 dilim olacak şekilde örgümüzü ayarladık.4 sıra bu şekilde ördükten sonra 5 düz ilmeklerimizin ortasındaki ilmeklerin sağından ve solundan birer artırıyoruz.örgümüzün bütünü boyunca bu artırmaları yapıcaz.8 kenar haraşodan sonra tekrar ortadaki ilmeklerin sağından ve solundan birer artırıyoruz.diğer kısımlar aynı olcak.5 düz ilmeğimiz bir önceki artırmada 7 olmuştu.şimdi 9 oldu.aynı sıra ve sayıda artırmaları yaparak devam ediyoruz.4 artırmadan sonra kolları ayıracağız.yeleğimizin kol ve etek uçları fırfırlı olacak.önlere 2 şer dilim,arkaya 4 dilim düşüyor.dolayısıyla kollarada üçer dilim düşecek.diğer kısımları aynı örerken kol yerlerine gelen üçer dilimin ucunu 4 ters 1 düz örüyoruz.her ön sırada kolları,bir düz ördüğümüz ilmeklerin yanından birer artırıyoruz.(ilmekler 4 sıra sonra 4 ters,4 düz olacak)kolları kestikten sonra gövdeyi örmeye devam ediyoruz.yine artırmaları ve ilik yerlerini unutmuyoruz.toplam 10 artırmadan sonra etek ucunu yine kollardaki gibi örüyoruz.1 yumaktan çıkıyor.ay anlatmak ne zormuş.örerken bu kadar yorulmamıştım:)

3 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım evet yazmak örmekten zor gerçekten:))harika olmuş.

Bucanni dedi ki...

İstikrarlı arkadaşım benim ellerine sağlık. kucak dolusu sevgiler...

carmencreazioni dedi ki...

Bello, bello, bello, e molto semplice da lavorare!!!