25 Ekim 2010 Pazartesi

bu da hırkamızın şapkası








bu şapka modelini blogcudan arkadaşım dantelistan da görmüştüm.örmek ancak bugüne kısmet oldu.3 ilmekle başladım.ortaki ilmek sabit düz örgü olacak.her ön sırada bu sabit ilmeğin sağından ve solundan artırdım.kenarlardaki ilmeklerin hepsi haraşo olacak.bu şekilde deliklerin sayısı 30 olana kadar devam ettim.sonra 6 sıra düz,3 sıra haraşo,6 sıra düz,6 sıra haraşo ve yine 6 sıra düz ördüm.bu kısım şapkanın tepesi oluyor.sonra eksiltmeye geçiyoruz.yine ortadaki sabit ilmeğin sağından ve solundan artırıyoruz ancak artırma yapmadan hemen önceki 3 ilmeği birlikte örüyoruz.bu şekilde her sırada birer ilmek eksiliyor.eksiltmeyi sadece ön yüzde yapıyoruz.3 ilmek kalana kadar bu şekilde örüp bitiriyoruz.sonra ipliği kesmeden şapkanın bir kenarından şişe ilmek alıyoruz.(şapkanın ön kısmı için)resimdeki gibi 3 yüz 1 ters 12 sıra örüyoruz.örgünün arkasına ve önüne dikkat edin.sonra bu örülen kısımda düzleri kesip,tersleri söküyoruz ve geri çevirip şapkaya dikiyoruz.bağcık kısmı için de şişe 50 ilmek atarak,şapkanın alt kısmından da ilmek alarak ve yine 50 ilmek şişe atarak 2 sıra haraşo örüyoruz. ve böylece şapkamız kullanıma hazır.ben hırkaya uygun olsun diye biraz büyükçe yaptım.delik sayılarını azaltarak daha küçük yapabilirsiniz.

 

7 yorum:

*kelebekana*-* dedi ki...

bu örgüleri en teferruatlı anlatan blog sizinki ..çok faydalanıyorum ..elimdeki işim biter bitmez puanlı bebek yeleğinizden ve bu bereden öreceğim ..bu güzel açıklamalı anlatımlar için çok teşekkürler ..iyi haftalar dilerim ..

Filiz dedi ki...

merhaba adaşım:)bu şekilde hiç şapka örmemiştim,rengi de modeli de çok güzel olmuş emeğine sağlık canım..

daha önce bıraktığın yoruma cevap vermeyi unuttuğum için afedersin.bazen yoğunluktan oluyor öyle..umarım kendimi affettirebilirim:9
sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

cok degisik sapka olmus bana biraz karisik gedli malum örgü örmeyi unuttugum icin olsa gerek
emegine saglik ögretmenim
Cumhiriyet bayramin kutlu olsun

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

aynı görünümlü kapuşonlar için ben daha farklı bir yol uyguluyordum bir yenisini daha öğrenmek iyi oldu ellerine sağlık.

bende büyükler için bir kapşonlu hırka örmüştüm blogumun ilk zamanlarında yayınladıklarımdan bakmak istersen ,
http://orgucantam.blogspot.com/2008/12/izhili-iki-renkli-kaponlu-hrka.html

Biraz daha pratik bir kesimi var.

sevgiler canım iyi pazarlar

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Blogundaki herşey çok güzel, ellerine sağlık...

yonca dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum açıklamalarınızla kolayca yaptım şapkayı..

yonca dedi ki...

http://orgu-knitting.blogspot.com/2011/03/sapka-ve-patik.html

tekrar teşekkür ediyorum..Kendi açıklamamı sizin isminizle yayınladım umarım bir sorun olmaz..