30 Nisan 2010 Cuma

sarhoş berenin yapımı

üstteki resim beyaz berenin ilk dilimini gösteriyor.diğer resimlerde safişimin beresini.

beyaz bere için 46 ilmek başladım.2 ters,8 düz(saç örgü için),2 ters ve 34 düz olacak şekilde ilmekleri ayarladım.arka sırada ilmekler hep olduğu gibi örülecek.ön sırada her seferinde saç örgünün yanındaki 2 ters ilmeğin bitimindeki,ilk iki ilmek kesilerek bir ilmek olarak örülecek.ilk dilim bittiğinde yamuk bir şekil elde edilecek.örgünün 34 ilmek düz yaptığımız kısmı,2 sırada bir 2 sıra ters örülecek.(her seferinde bu 34 ilmek azalacak.saç örgü kısmı sabit kalacak)bu 34 ilmek 16 ya düşene kadar kesime devam edilecek.16 kalınca örgünün yan tarafından yeniden ilmek alınarak 34 e tamamlanarak,ikinci dilimde aynı şekilde örülecek.sonra 3. ve son dilimi yapıcaz.bere 3 dilimde bitiyor.en son kenarı bitirip,yan tarafını dikiyoruz.

safişimin beresinin resimleri daha ayrıntılı.onun ölçüleri de şöyle:

2 ters,8 düz,2 ters,20 düz.bunda da 10 ilmek kalana kadar kestim ,sonra yandan ilmek alarak yine 20 ye çıkardım.bunun her dilimi farklı renk.

bereyi örmesi kolay ama ölçüsünü ayarlamak zor.ben kendi beremi iki kere sökmek zorunda kaldım.öreceklere kolay gelsin.



























4 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

eline sağlık canım. ben üste gelev-cek kısmı tamamen düz olanını yapmıştım.

Buarada elin nasıl oldu?

Baharcicegi dedi ki...

safinaz bir baska güzel görünüyor bu güzel bereyle
Eline gecmis olsuna gelememstim 3 dilim cilekli pasta getidim size afiyetler olsun

Bucanni dedi ki...

Canım ne güzel anlatmışsın öyle :)

made in funda dedi ki...

çok güzel anlatmışsın canım...ellerine sağlık..