15 Aralık 2008 Pazartesi

ajurlu boyunluk

bu da komşuma yeni yıl hediyesi .yeni bitirdim.

modeli dalgalı ajur.38 ilmekle başladım.bir karış dalgalı ajur ördükten sonra,ilmekleri ikişerli örerek lastik örgüye geçtim.(yani ilmekler yarı yarıya azaldı.)4 parmak lastik örgüsünden sonra,ilmekleri gene 38 e çıkarıp,

yine bir karış ajur örüp,ilmekleri beklettim.tekrar 38 ilmekle aynı parçayı tekrar ördüm.(aslında başladığımız yerden devam edip,komple örülebilirdi ama benim yaptığım ajur modeli,her iki yanda eşit dursun diye iki parça ördüm.haraşo filan olsa tek celsede örülürdü)ikinci parçanın lastiğini çift kat yaptım.resimde görülüyor.lastiği örüp bitirdikten sonra ilmekleri beklettim,alt kısımdan tekrar ilmek çıkarıp,onuda aynı boyda lastik örüp,ilmekleri birleştirip,tekrar örgüye devam ettim.böylece geçme yeri oldu.sonra iki parçayı tığ yardımı ile birleştirdim.geçme yerine birde tığla çiçek yaptım.

dalgalı ajur(38 ilmeküzerinden):

ilk iki sıra düz örgüden sonra.

1.sıra:1 boş,üç defa ilmekleri ikişerli(haraşo olarak) kes.1 dola 1 düz,1 dola 1 düz,1 dola 1 düz,1düz bir dola,1 düz 1 dola,1 düz 1 dola,12 ilmeği ikişerli olarak,önden keserek ör.1 dola 1 düz,1 dola 1 düz,1 dola 1 düz,1 düz 1 dola,1 düz 1 dola,1 düz 1 dola,sonraki 6 ilmeği ikişerli kes,1 ilmeği ör.

2.sıra:hep önden ör.

3.sıra:hep arkadan ör(düz),

4.sıra:hep arkadan ör.

5.sıra:1.sıradan tekrar et.





















5 yorum:

Sercan Senay dedi ki...

canım çok güzel olmuş ellerine sağlık, forumda görüp hemen geldim...en kısa zamanda bu örneği deneyeceğim...bu arada seni blog listeme ekledim...

makhina dedi ki...

çok kibar zarif bir model olmuş dalgalı ajur da o kadar yakışmış ki fulara ,farklı olmuş ellerine sağlık. komşun güle güle kullansın,hayırlı akşamlar dilerim

dantelistan dedi ki...

böyle komşu dostlar başına harika olmuş fular ellerine sağlık iyi geceler

Yelda dedi ki...

Çok hoşolmuş
böyle ajurlu falan beçeremiyorum
eksiltme arttirma özürlüyüm en doğrusu örgü özürlüyüm denebilir başladığım ilmekte bitirmek konusunda geliştirdim kendimi onun için hayranlıkla izliyorum yaptıklarınızı sevgiler

didems dedi ki...

canim cok guzel bir ajur modeli ve bu detayli anlatimin icin cokk tesekkurler.simdilik kendi bilgisayarim tamirde esiminkini kullanmaya calisiyorum.tamirden gelsin hemen arsivime bu guzel aciklamaalrini kaydedicem tekrar tesekkurler/iyi gunlerde kullan sevgiler